MI is a hackathon? eredetileg hekkerek agymenése volt aneten, ma az internetes ötletversenyek összefoglaló neve. A verseny a digitális terepgyakorlatok témakör kihívásával foglalkozott, az egész világot átfogó – és mégis többségében Miskolchoz kapcsolódó – versenyzőkkel.
Földtudományi mérnök öregdiákok a DigiEduHack2020 kihívás versenyen
A Miskolci Egyetem Ásványtani-Földtani Intézete – nemzetközileg jegyzett szakértők közreműködésével – szervezett kihívást november 12-13-án fiatal geológusokból álló csapatok számára. A feladat egy virtuális földtani terepgyakorlat koncepciójának kialakítása és módszertani, valamint technikai részleteinek megtervezése volt. A DigiEduHack verseny szelleméhez illeszkedve a fő feladat a virtuális terepgyakorlathoz alkalmazható digitalis megoldások megtalálása és bemutatása volt, beleértve a virtuálisan elvégezhető méréseket, adatfeldolgozást és 3D megjelenítést.
Az online keretben megszervezett kihívást négy kontinensről verbuválódott hat csapat fogadta el. A legvegyesebb csapatot “Utazók” néven a Miskolci Egyetemen 2019-ben végzett földtudományi mérnökök alkották, akik 2017 és 2019 között tanultak egy tankörben Stipendium Hungaricum ösztöndíjas diákként. Az Utazók csapat tagjai – Pablo Echevarria Argentínából, Ganbat Gunbileg Mongóliából, Shuaib Mustahsan Pakisztánból – jelenleg geológusként, távérzékelési szakértőként dolgoznak hazájukban és miskolci öregdiákként álltak össze az interneten a versenyen való részvételhez. Az Utazók csapat megoldásának youtube videója a következő linken érhető el: https://digieduhack.com/en/solutions/utazok-approach-to-a-virtual-geological-exploration-field-trip-an-insight-into-the-future.
A DigiEduHack2020 miskolci kihívását a nyersanyagkutatás digitalis alkalmazásaiban nemzetközileg elismert szakemberek mentorálták: Szentpéteri Krisztián nyersanyagkutató geológus és Hilco van Moekerk 3D adatkezelési szakértő. A megoldásokat bemutató online ülés november 13-án délután végül öt kontinensről hozta össze a résztvevőket. Európát a szervezőkön, mentorokon és zsűritagokon túl az Oxfordi Egyetem, a Dnyiprói Műszaki Egyetem és a Moszkvai Geológiai Nyersanyagkutató Egyetem csapattagjai képviselték, Afrikát a Miskolci Egyetemen tanuló egyiptomi PhD hallgatók, Ázsiát az Almatiban és Miskolcon tanuló PhD és MSc diákok, valamint a mongol és pakisztáni örgdiákok, Amerikát az argentín öregdiák és Ausztráliát a zsűri egyik tagja.
Értékelésében a zsűri kiemelte, hogy mindegyik csapat olyan értékes és innovatív megoldásokat mutatott be, amelyek remekül használhatók a jövőben a földtudományok oktatásához. A kihívást az Oxfordi Egyetem csapata nyerte, második helyezett a Dnyiprói Műszaki Egyetem csapata lett. A kihívás részletes adatai és a megoldások a https://digieduhack.com/en/miskolc-solutions-for-a-virtual-geological-exploration-field-trip-or-short-internship honlapon érhetők el. Mellesleg az Oxfordi Egyetem csapatából két diák is magyarországi területen végzi jelenleg a diplomamunka elkészítéséhez kapcsolódó kutatásait,
Gratulálunk az összes résztvevő csapatnak!
A Miskolci Egyetem részvételét a DigiEduHack2020 versenyen az EIT RawMaterials támogatta, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet finanszírozásában.