Politikához vezető utak és anyagok
A G7 internetes lap érdekes összeállítást közölt a NER és az anyagnyerő helyek, célkitermelés kapcsolatáról. Ezeket csak a G7 hívja bányáknak, valójában nem azok, anyagnyerő helyek. A nyersanyag kitermelésnek ez a speciális műfaja mindig az útépítéshez kötődött, így az engedélyezett anyagnyerőhelyek eloszlása az útépítési piac felosztását is tükrözi. A tendencia 2014 óta töretlen, a NER cégek, elsősorban a Duna Aszfalt egyre jelentősebb fölénybe kerül. Remélhetőleg nemcsak a közbeszerzésekben, hanem az aszfalt minőségében is nyerőek lesznek ezek a vállalkozások. Miközben helyes tendencia a hazai vállalkozások felé hajló állami megbízások rendszere, arra is több gondot kellene fordítani, hogy az így telítődő pénzeszsákok ne az Adriai jachtkikötőkben és magánrepülők üzemeltetésének révén kapjanak mértéktelen léket.
Bővebben:https://telex.hu/g7/2025/10/09/gyorsforgalmi-utak-ner-cegek-banyak-celkitermeles-dunaaszfalt-colas-strabag
National Cooperation System and extraction of materials for road constructions
The G7 website published an interesting compilation on the relationship between NER and material extraction sites. Only the G7 calls these as mines, they are actually material extraction sites. This special type of raw material production has always been linked to road construction, so the distribution of permitted material extraction sites also reflects the division of the road construction market. The trend has been unbroken since 2014, with NER companies, primarily Duna Aszfalt, gaining an increasingly significant advantage. Hopefully, these companies will be winners not only in public procurement, but also in the quality of asphalt. While the system of state run projects leaning towards domestic companies is a correct trend, more care should be taken to ensure that the money bags that are thus filled do not leak excessive amounts of money in Adriatic yacht marinas and through the operation of private jets.
Source:https://telex.hu/g7/2025/10/09/gyorsforgalmi-utak-ner-cegek-banyak-celkitermeles-dunaaszfalt-colas-strabag